Skills - O jakie główne kompetencje chodzi w edukacji młodych ludzi?
Byłoby miło gdybyśmy w życiu dorosłym mogli robić tylko to, co lubimy. Niestety porządek świata jest pełen umów i zobowiązań. W co w takim razie wyposażyć młodego człowieka, by mógł z podniesioną głową przejść przez życie?
W pewnym momencie kończymy szkołę, czy studia i nikt nie wyznacza już nam kierunku rozwoju, ani nie podpowiada, co dalej robić. Jeśli nie nauczymy się - najlepiej możliwie jak najwcześniej - brać odpowiedzialności za swój rozwój i edukację, we współczesnym świecie możemy łatwo wpaść w pułapkę braku samodzielności.
Współczesny, globalny świat stawia przed młodymi ludźmi wyzwania często trudniejsze niż sam rozwój indywidualnych zainteresowań w opresyjnym systemie. Mimo, że w sieci można znaleźć mnóstwo prawdziwych informacji, kursów, czy nawet opracowań naukowych, o wiele dokładniejszych niż może zawierać niejeden podręcznik, umiejętność wyławiania prawdziwych informacji z chaosu jest tym, czego młodym ludziom często najbardziej brakuje.
Wieloletnie doświadczenia pedagogów, psychologów potwierdzają, że nieograniczona wolność w sieci niesie za sobą wiele pułapek: dezinformację, uzależnienia, spłaszczenie i zubożenie relacji społecznych. Te zagrożenia i trudności rosną i będą rosły wraz z rozwojem techniki, sztucznej inteligencji i tym wyzwaniom powinien móc stawić czoła dobrze skonstruowany system edukacyjny.
Jak więc skonstruować ów wewnętrzny życiowy kompas, dzięki któremu, gdy młodemu człowiekowi już nikt nie będzie stawiał celów i wyzwań, będzie on mógł nadać swojemu życiu możliwie najlepszy kurs? Jakie umiejętności sprawią, że utrzyma się przy podjętych decyzjach, pomimo trudności, jakie niesie ze sobą życie, i nabierze lekkości w tym, co robi?
W naszym zespole staramy się dać konkretną odpowiedź na to pytanie, łącząc współczesną wiedzę z zakresu neurobiologii, najlepsze zachodnie doświadczenia pedagogiczne z Europy i zza oceanu z naszą życiową pasją, by uczyć jak najlepiej. Chcemy pomagać młodym ludziom w rozwoju tam, gdzie współczesne systemy publicznej edukacji ten rozwój blokują, pozwolić młodym ludziom rozwijać i budować wrodzone talenty w oparciu o to co dobre w tradycji - pomóc odnaleźć się i zrealizować w codziennym chaosie informacyjnym świata.
Skupiamy się na nauczaniu podstawowym starszych dzieci i młodzieży czyli na tym okresie, w którym umysł młodych ludzi w publicznym systemie kształcenia najsilniej konfrontowany jest z wyzwaniami współczesnej technologii informacyjnej.
Proponujemy młodym ludziom i ich rodzicom zajęcia i warsztaty pozwalające nabyć i ćwiczyć kompetencje, które tutaj z angielska nazywamy "skills" które pozwolą im na każdym etapie edukacji radzić sobie z wyzwaniami jakie napotkają na swojej drodze. Nasze cztery filary edukacyjne w oparciu o zmodyfikowany plan daltoński to: uważność, współpraca, samodzielność i odpowiedzialność. Oferujemy Zintegrowane Pakiety Edukacyjne oraz interdyscyplinarne warsztaty z wybranych zagadnień z programu wyższych klas szkoły podstawowej. Prowadzimy zajęcia w laboratoriach, w plenerze oraz on-line.
Osoby prowadzące zespół:
Anna Łaszcz
Artur Łaszcz
Magdalena Bodziony
Kamila Orlańska